Creëer een gevoel van urgentie (FOMO) voor bezoekers om te kopen - door het huidige voorraadniveau te benadrukken

Ecwid app "Stock FOMO": algemene info

Met deze app worden de voorraadniveaus van producten van de webshop visueel geaccentueerd. Voorraadaantallen vallen meer op, waardoor bezoekers eerder getriggerd worden om een aankoop te doen als de voorraad laag is (Fear Of Missing Out, kortweg FOMO). En sowieso meer gedetailleerde productinformatie krijgen te zien, waardoor ze eerder tot actie zullen overgaan. 

Ook voegt deze app voorraadgegevens toe aan de productcategorie pagina's (dit is een instellingskeuze), wat niet standaard het geval is bij Ecwid shops. Kortom, deze app voegt meer relevante productdata toe aan je webshop, een trigger om te kopen, om je conversie te verhogen.

Key features:

  • Verbeter de zichtbaarheid van het voorraadniveau door informatie over het voorraadniveau te markeren op de detailpagina
  • Verbeter de gebruiksvriendelijkheid van de webshop door gegevens over het voorraadniveau als extra informatie toe te voegen aan de overzichtspagina's van categorieën
  • Gebruik verschillende kleuren voor voorraadniveaus onder een drempelbedrag om bezoekers te triggeren om te kopen

Hebt u vragen over de Ecwid-app "Stock FOMO"?
Of suggesties voor verbetering?

Het idee voor de app

Stock FOMO
De Stock FOMO-app (screenshot)

Het idee is om de mogelijkheden uit te breiden om het huidige voorraadniveau van producten te benadrukken, meer onder de aandacht van bezoekers te brengen. 

Het doel is om enerzijds de conversie te verhogen door de voorraadniveaus prominenter te tonen en een gevoel van urgentie om te kopen te creëren (Fear Of Missing Out, of FOMO), en anderzijds de algemene gebruikerservaring te verbeteren door de zichtbaarheid van de voorraadniveaus te vergroten en door informatie over de voorraadniveaus toe te voegen op de overzichtspagina's (wat niet standaard is in Ecwid-winkels). Dit geeft bezoekers meer en betere productinformatie om hun aankoopkeuze op te baseren

Hoe werkt "Stock FOMO"?

  • Na activering voegt de app opmaak-labels toe aan de huidige voorraadniveaus; nu worden voorraadniveaus gemarkeerd van gewone tekst naar visueel onderscheidende voorraadlabels, met een specifieke look-and-feel stijl (te kiezen)
  • Stel je eigen niveaudrempels in naar wens. Deze waarden werken voor alle producten
  • Stel uw eigen kleuren in die worden gebruikt om de voorraadniveau-etiketten te markeren
  • Kies welke stijlvariant je wilt toepassen; deze variëren van standaard (zoals de standaard Ecwid-labels) tot beter zichtbare stijlen zoals “mimimal” of “heavy”.
  • Kies of je de labels voor het voorraadniveau ook wilt toevoegen aan de overzichtspagina's.
  • Kies voor de overzichtspagina's (indien ingesteld op "tonen") of je de labels voor het voorraadniveau boven de productprijs (standaard) of boven de productafbeelding wilt plaatsen.

kijk onze demo-webshop hier om het in werking te zien.

Veelgestelde vragen (FAQ)

Q: Hoe werkt het?

Zie hierboven; probeer het uit door de app te activeren en dan de drempelwaarden, de markeringskleuren en andere instellingen aan te passen. Ververs na het wijzigen van de instellingen je pagina, anders wordt deze niet toegepast vanwege de "caching" (het tijdelijk opslaan in de browser) van de pagina.

Q: Worden er gebruikersgegevens opgeslagen (AVG)?

Nee. Alle instellingen worden opgeslagen door het script van de app, maar er worden geen gebruikersgegevens opgeslagen. Deze app is "AVG-proof".

Q: Wat wordt weergegeven als het voorraadniveau is ingesteld op “onbeperkt”?

Niets. Voorraadniveaus worden dan niet bijgehouden.

Q: Hoe zit het met productvarianten en voorraadniveaus?

Alle productvarianten kunnen hun eigen voorraadniveau hebben. Deze voorraadniveaus stel je in in de back office van de webshop. Dit wordt verwerkt door de "Stock FOMO"-app om de voorraad-labels te voorzien van de gekozen markeringskleuren en stijlen.

Q: Ik wil graag mijn eigen stijlvarianten, kan dat?

Aanpassingen zijn altijd mogelijk, neem contact met ons op via support[at]totalli.nl. We zijn ook graag bereid om meer stijlvarianten toe te voegen, als daar vraag naar is. Dus neem contact met ons op en we doen ons uiterste best om je van dienst te zijn!