Creëer een gevoel van urgentie (FOMO) voor bezoekers om te kopen - door het huidige voorraadniveau te benadrukken
Met deze app worden de voorraadniveaus van producten van de webshop visueel geaccentueerd. Voorraadaantallen vallen meer op, waardoor bezoekers eerder getriggerd worden om een aankoop te doen als de voorraad laag is (Fear Of Missing Out, kortweg FOMO). En sowieso meer gedetailleerde productinformatie krijgen te zien, waardoor ze eerder tot actie zullen overgaan.
Ook voegt deze app voorraadgegevens toe aan de productcategorie pagina's (dit is een instellingskeuze), wat niet standaard het geval is bij Ecwid shops. Kortom, deze app voegt meer relevante productdata toe aan je webshop, een trigger om te kopen, om je conversie te verhogen.
Hebt u vragen over de Ecwid-app "Stock FOMO"?
Mail ons!
Of suggesties voor verbetering?
Het idee is om de mogelijkheden uit te breiden om het huidige voorraadniveau van producten te benadrukken, meer onder de aandacht van bezoekers te brengen.
Het doel is om enerzijds de conversie te verhogen door de voorraadniveaus prominenter te tonen en een gevoel van urgentie om te kopen te creëren (Fear Of Missing Out, of FOMO), en anderzijds de algemene gebruikerservaring te verbeteren door de zichtbaarheid van de voorraadniveaus te vergroten en door informatie over de voorraadniveaus toe te voegen op de overzichtspagina's (wat niet standaard is in Ecwid-winkels). Dit geeft bezoekers meer en betere productinformatie om hun aankoopkeuze op te baseren
kijk onze demo-webshop hier om het in werking te zien.
Zie hierboven; probeer het uit door de app te activeren en dan de drempelwaarden, de markeringskleuren en andere instellingen aan te passen. Ververs na het wijzigen van de instellingen je pagina, anders wordt deze niet toegepast vanwege de "caching" (het tijdelijk opslaan in de browser) van de pagina.
Nee. Alle instellingen worden opgeslagen door het script van de app, maar er worden geen gebruikersgegevens opgeslagen. Deze app is "AVG-proof".
Niets. Voorraadniveaus worden dan niet bijgehouden.
Alle productvarianten kunnen hun eigen voorraadniveau hebben. Deze voorraadniveaus stel je in in de back office van de webshop. Dit wordt verwerkt door de "Stock FOMO"-app om de voorraad-labels te voorzien van de gekozen markeringskleuren en stijlen.
Aanpassingen zijn altijd mogelijk, neem contact met ons op via support[at]totalli.nl. We zijn ook graag bereid om meer stijlvarianten toe te voegen, als daar vraag naar is. Dus neem contact met ons op en we doen ons uiterste best om je van dienst te zijn!